skip to Main Content
938051585 aeo@anoia.cat
Carregant Accions formatives

« All Accions formatives

Anglès A2A

juny 17 - novembre 6

Navegació d'Esdeveniment

Por-que-hacer-un-curso-de-ingles

Formació subvencionada per persones a l’atur.

A. COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES 

A.1 Continguts lexicosemàntics

1.    Vocabulari bàsic relacionat amb:

  • Identificació personal: dades personals necessàries per identificar-se i desenvolupar-se en els àmbits personal i públic en situacions quotidianes i en visites turístiques a països estrangers.
  • Habitatge, llar i entorn: l’habitatge (tipus, serveis, habitacions, mobles, roba de casa, instal·lacions i estris de la llar, reparacions), ciutat / camp, zona on viu (el barri i la ciutat), regió, país .
  • Activitats de la vida diària: a casa i a la feina, la rutina diària, professions, treball: característiques, horari i activitat diària, qualificació professional, salari.
  • Temps lliure i oci: aficions, interessos personals, activitats de temps lliure: activitats intel·lectuals i artístiques, esports, festes, la música, instruments musicals.
  • Viatges: transport públic: aeroport, estacions de tren, autobús, metro, taxi. Bitllets, preus i horaris. Turisme: camp, platja, muntanya. Vacances, tipus d’allotjament (lloguer, hotel, campisme), documents, equipatge.
  • Relacions humanes i socials: família, amistats, vida social: cites, reunions, invitacions, contactes per correspondència.

2.    Formació de paraules molt freqüents: girlfriend, policeman.
3.    Afixos més freqüents: cleaner, Unhappy, impossible. 4. Presentació d’antònims (tall-short) i paraules de significat pròxim (table, desk).

A.2 continguts gramaticals

1. Oració

  • Concordança subjecte- verb en nombre
  • Presentació i iniciació d’oracions declaratives afirmatives i negatives; interrogatives (amb i sense partícules) i respostes breus (Yes, I am. No, she doesn’t) en els temps verbals estudiats.
  • Ordre dels elements: subjecte, verb i complements; posició de la negació.
  • Oracions imperatives (sit down, please).

2. Noms i adjectius

  • El nombre d’el nom: formació de l’plural + (e) s; plurals irregulars (women, men); noms que s’usen només en plural (people).
  • El gènere del nom de persones: paraules diferents per al masculí / femení (boy-girl); paraules comunes per a tots dos (teacher); sufix -ess per formar el femení d’alguns noms (waiter-Waitress).
  • Noms comptables i incomptables i consolidació de casos que presenten més dificultat (people, money, paper …).
  • El genitiu ‘s / s'(Jane’s sister, my parents’car)
  • L’adjectiu: formes, ús i posició en l’oració. Invariabilitat per gènere i nombre.

3. Determinants

  • L’article determinat i indeterminat. Usos més comuns i omissió.
  • Demostratius i concordança en nombre amb el nom: That car is very fast
  • Interrogatius: What (What colour is it?).
  • Possessius: my, your, his, her, our, their

4. Pronoms

  • Pronoms personals subjecte i complement, impersonals, demostratius, interrogatius i indefinits.
  • Ús de one (s): the xarxa one

5. Verbs

  • Formes i usos de l’verb be en present.
  • Verbs auxiliars do i be. Característiques i ús.
  • Present simple dels verbs més freqüents. Presentació i iniciació – Imperatiu (Listen. Do not write).
  • Formes i usos de l’verb be en passat.
  • El Present Simple i el Present Continu dels verbs més freqüents. Contrast entre els dos temps.

6. Adverbis

  • Interrogatius: Where, When, How, Why. – Afirmació i negació (yes, no).
  • Forma, ús i posició més freqüent dels adverbis i locucions adverbials per indicar: lloc i adreça, manera, temps, quantitat, probabilitat (perhaps, maybe) i freqüència.

7. Enllaços

  • Ús de les preposicions més freqüents de lloc, adreça i temps.
  • Presentació d’altres preposicions (with, without, about).
  • Preposicions que precedeixen a certs noms (by car, at work, on holiday).

A.3 Continguts ortogràfics

1.    L’alfabet. Lletrejo.
2.    Representació gràfica de fonemes i sons:

  • Correspondències més freqüents entre grafies i fonemes. Correspondències inusuals en paraules d’ús freqüent.

3.    Ús de majúscules en noms propis de persones, llocs i altres: dies de la setmana, mesos, nacionalitats i idiomes.
4.    Ús bàsic dels signes ortogràfics: punt, dos punts, coma, interrogació, exclamació, apòstrof i guió.
5.    Formes de contracció (didn’t, can not)
6.    Signes d’ús comú: @, €, £, $

A.4 Continguts fonètics i fonològics
1. Sons i fonemes vocàlics.

  • Sistema vocàlic: Les vocals: contrast entre vocals llargues i curtes.

2. Sons i fonemes consonàntics.

  • Sistema consonàntic: Seqüències inicials i finals: pronunciació  de      grups consonàntics ( “consonant clusters”)

B. COMPETÈNCIES SOCIOLINGÜÍSTIQUES I SOCIOCULTURALS

Continguts sociolingüístics i socioculturals 

Marcadors lingüístics de relacions socials, normes de cortesia, estereotips i introducció bàsica a les varietats geogràfiques i de registre.

C. COMPETÈNCIES PRAGMÀTIQUES

C.1 continguts funcionals

  1. Actes assertius: funcions o actes de parla relacionats amb l’expressió de el coneixement, l’opinió, la creença i la conjectura: afirmar, anunciar, assentir, classificar, descriure: educació, treball, persones, caràcter, significat, experiències, accions i projectes referits a hores d’ara, a l’passat i a el futur, dissentir, expressar acord i desacord, expressar desconeixement, expressar una opinió, formular hipòtesis, expressar graus de certesa, identificar / es, informar sobre rutines i hàbits, gustos, plans, decisions, presentar / es, recordar alguna cosa a algú, rectificar, corregir informació.
  2. Actes compromisius: funcions o actes de parla relacionats amb l’expressió d’oferiment, intenció, voluntat i decisió: expressar la intenció, la decisió o la voluntat de fer o no fer alguna cosa, convidar, oferir alguna cosa o ajuda, oferir-se a fer alguna cosa.
  3. Actes directius: funcions o actes de parla que tenen com a finalitat que el destinatari faci o no faci alguna cosa, tant si això és, al seu torn, un acte verbal com una acció d’una altra índole: aconsellar, alertar, donar instruccions o permís, demanar : alguna cosa, ajuda, confirmació, informació, instruccions, opinió, permís, que algú faci alguna cosa; prohibir o denegar, proposar, permetre, ordenar, sol·licitar, acceptar i rebutjar.
  4. Actes fàctics i solidaris: funcions o actes de parla que es realitzen per establir o mantenir el contacte social i expressar actituds respecte als altres: acceptar o declinar una invitació, ajuda o oferiment, agrair, atraure l’atenció, donar la benvinguda, acomiadar , expressar aprovació, felicitar, interessar-se per algú o alguna cosa, lamentar, demanar i acceptar disculpes, refusar, saludar i respondre a salutacions.
  5. Actes expressius: funcions o actes de parla que expressen actituds i sentiments davant determinades situacions: expressar alegria / felicitat, estima / simpatia, decepció, desinterès, dubte, esperança, preferència, satisfacció, tristesa i enuig.

C.2 continguts discursius

  1. Iniciació de fórmules bàsiques relacionades amb el control de la comunicació: demanar que repeteixin que parlin més alt, demanar aclariments, etc.,
  2. Fórmules de cortesia (Excuse me; Please; Thank you; Sorry)
  3. Marcadors conversacionals per saludar presentar-se, dirigir-se a algú, acomiadar-se, interactuar, demanar ajuda (Hi; Excuse me; See you; Can you help me?).

Detalls

Inici:
juny 17
Finalització:
novembre 6
Esdeveniment Category:
Web:
https://www.anoia.cat/cursos/angles-a2a-2/

Recinte

CEINA
Avinguda Europa, 7-9
Igualada, Barcelona 08700 Espanya
Telèfon:
93 805 0094
Web:
www.ceina.com

Organitzador

CEINA
Telèfon:
93 805 00 94
Web:
www.ceina.com
Back To Top